Camino Solidario

El Camí Solidari d’Imelsa arriba a València amb activitats infantils i música en directe

L’esplanada de les Torres de Serrans de València acollirà dissabte que ve, 18 d’octubre, l’etapa final i arribada del Camí Solidari per les Malalties Rares, que protagonitzen els brigadistes forestals d’Imelsa Víctor Cerdá i Raúl Zurruaga.

camino solidario

A partir de les 11:00 començarà el Matí Solidari, una gran festa dirigida especialment al públic infantil que culminarà amb l’arribada de la caravana solidària cap a les 13:00.

Entre les activitats previstes, totes gratuïtes, hi ha tallers, pintacares i globofèxia. A més, hi haurà una «zona gymkana» amb proves de superació dirigides per monitors, en les quals es podrà participar tant de forma individual com per equips.

El diputat d’Empreses Públiques, Rafael Pérez, assenyala que «amb la gran festa del Matí Solidari, Imelsa vol rebre com es mereixen Raúl i Víctor, i d’esta manera continuar contribuint a donar visibilitat al col·lectiu d’afectats per malalties no freqüents»

L’acte d’arribada comptarà amb la participació dels membres de la junta directiva de la Federació Espanyola de Malalties Rares (Feder), presidida per Juan Carrión.

Així mateix, en el tram final de l’etapa, Víctor i Raúl espentaran en un carro adaptat  Irene Peñarrubia, una xiqueta de 8 anys que té una malaltia no freqüent anomenada Acidúria 4 Hidroxi Butírica, de la qual només es coneixen 350 casos en tot el món.

45.000 metresd’ascens acumulat

Les 31 etapes que componen El Camí Solidari, els brigadistes d’Imelsa, Víctor Cerdá i Raúl Zurruaga, han fet un recorregut de 1.700 quilòmetres, que inclou l’ascens a més de trenta cimes de la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un ascens acumulat de 45.000 metres.

Una autocaravana dirigida per l’equip Cazarettos ha acompanyat els protagonistes del repte durant tot el recorregut, informant la ciutadania sobre malalties rares. Així mateix, s’ha fet una campanya de captació de fons per mitjà de donatius a canvi de material esportiu, la recaptació de la qual anirà destinada a projectes promoguts per la delegació valenciana de Feder.

Etiquetado como: