Diputación de Valencia

historias de la semana

Rus anuncia que la programació televisiva impulsada per la Diputació començarà al gener

El president de la Diputació de València, Alfonso Rus, ha comparegut hui davant dels mitjans de comunicació per a informar sobre els detalls del nou servici de comunicació televisiva impulsat per la institució provincial, que està previst que comence a funcionar al gener del 2015.

Rueda de prensa

Segons Rus, «calia donar una resposta a la demanda clamorosa de ciutadans i alcaldes, que des de fa mesos ens demanen tindre un espai on es parle de les nostres coses. Necessitem saber el que passa en els nostres pobles, fer una programació que interesse a la gent, en la que el contingut serà valencià i en valencià en un 90%».

El nou servici de comunicació televisiva, el nom del qual encara no està fixat, «potser La Dipu TV» —apunta el president—, naix amb un pressupost de tres milions d’euros consignat per la Diputació i per un període de licitació d’un any prorrogable a sis mesos més.

Servici públic amb programació sense publicitat

Tal com ha assegurat el mandatari provincial, «és un servici públic en què no hi haurà publicitat, amb una programació oberta i sense raó política, per la qual cosa no serà una competència per a les televisions locals i comarcals actuals, amb les quals continuarem coŀlaborant, com estem fent des que vam prendre la responsabilitat d’este govern provincial».

La seua posada en funcionament no suposa un cost afegit per a la Diputació de València, «havem esperat a tindre partida pressupostària per a posar en marxa esta iniciativa, que té el mateix pressupost que altres programes socials provincials, com La Dipu et Beca, els viatges socials, les ajudes a bandes de música, la teleassistència domiciliària, restauració i conservació del patrimoni o la promoció turística dels pobles en el Teatre Principal».

 L’empresa que resulte adjudicatària del contracte televisiu «serà aquella que determinen els tècnics i que complisca en les millors condicions amb els requisits estipulats en el plec publicat en el BOP del 12 de novembre». Com ha assenyalat Alfonso Rus, «encara no sabem ni quantes es presentaran».

Tres milions d’inversió i ocupació per a trenta professionals

El president provincial ha remarcat que la iniciativa és viable amb el pressupost estipulat (tres milions) i donarà ocupació a uns trenta professionals, «la contractació dels quals la farà l’empresa adjudicatària, en cap cas la Diputació».

 «Alguns diuen que este projecte és inviable econòmicament, que necessitarà més diners i més persones, però en la Diputació fem les coses així, bé i ajustades al gasto. No farem Fórmula 1, sinó el que demanda la societat: informar sobre els nostres costums, el folklore, la vida diària, l’oratge, les festes, etc».

 Alfonso Rus

Continguts informatius sense manipulació

L’emissió de continguts serà de tretze hores diàries, de dilluns a diumenge, amb els següents continguts mínims exigits per la Diputació de València: notícies amb connexions locals, espais de temàtica relacionada amb l’agricultura i medi ambient de la província de València, festes locals i continguts relacionats amb la vida local, gastronomia, esports valencians, previsió meteorològica, sèries televisives relacionades amb temàtica valenciana i programació cultural relacionada amb elements vertebradors de la cultura valenciana, com poden ser, entre altres espais, les bandes de música o el folklore valencià.

 A més, en eixos espais «eixirà el que fem en la Diputació sense cap tipus de manipulació. És un nou servici públic necessari perquè així ens ho ha transmés la gent» —ha conclòs Rus.

Etiquetado como: ,

Comparte este artículo

Posts relacionados

Comenta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

*

Notícies d’última hora
    Amigó reafirma el compromís del Govern de la Diputació amb la promoció de la cultura en els pobles
La diputació en Twitter
La diputació en Flickr
Buscar
Subscriu-te per email
Subscriu-te al RSS
La diputació en Facebook
Seguix-nos en Twitter
Follow me on Google+
Slider de categoría
  • La Diputació aprova 51 projectes del pla d’inversions en l’Hoya de Buñol per 1,6 milions
  • La nova Diputació fomenta trenta-sis llocs de treball als Serrans amb 1,03 milions del Pla d’Inversions Sostenibles
  • Jorge Rodríguez anuncia un nou pla d’inversió local de 72 milions en 2015
  • Alfonso Rus presenta los nuevos planes provinciales
  • La Diputación de Valencia destina 3 millones al Valle de Ayora dentro del Plan 2014-2015
La diputació en imatges
  • Els alcaldes aproven la Diputació amb notable, però demanen més claredat en els serveis i els criteris de repartiment de les ajudes
  • La Diputació presenta una campanya de promoció lingüística sobre pirotècnia
  • La Institució Alfons el Magnànim es converteix en Centre Valencià d’Estudis i Investigació
  • La Diputació estudia desbloquejar la Ruta dels Ibers i convertir-la en reclam turístic
  • Jorge Rodríguez a Quatretonda: “El pla d’Inversions Financerament Sostenibles és l’equivalent a quatre o cinc PPOS”
  • El MuVIM obri una nova etapa amb una exposició d’art republicà
  • La Diputació llança el primer Pla Estratègic de Govern Obert
  • La segona edició de la 10K femenina pretén superar les 3.000 inscripcions
  • La província de València aposta per l’emprendiment i la innovació local, de la mà de Startup Europe Week
  • Nueva temporada de victorias para el club de judo patrocinado por la Diputación de Valencia
  • Jorge Rodríguez reclama un pacte d’estat contra la violència de gènere
  • València Turisme patrocina la Volta Ciclista a la Comunitat Valenciana
  • La Diputació aprova 537.500 euros per a cinc programes de Benestar Social
  • Prop de 200 entitats locals reben assistència tècnica dels col·legis professionals amb subvencions de la Diputació
  • Rius presenta la nova programació de l’Àrea de Cultura i anuncia un pla de difusió per Europa de les bandes de música