«Faixa roja, faixa blava» acomiada l’any a la Pobla de Vallbona

El Museu Valencià d’Etnologia de la Diputación de Valencia exhibix l’exposició «Faixa roja, faixa blava. La pilota valenciana” aLa Casa Gran de la Pobla de Vallbona fins al 11 de gener de 2015. El comissari de la mostra, David Sarasol acudí a la localitat per a inagurar la mostra al costat de l’alcaldessa Mari Carmen Contelles en un acte que comptà amb l’assistència de les jóvens promeses de l’Escola de Galotxa de la Pobla de Vallbona.

faixa roja, faixa blava

La mostra itinerant arriba a la Pobla de Vallbona, després de passar pel Centre Cultural La Beneficència, Gandia, Xàtiva, Faura, Bellreguard i Massamagrell. Milers de persones han visitat l’exposició en les tres localitats on ja ha sigut exposada.

Divulgació de l’esport autòcton valencià

«Faixa roja faixa blava. La pilota valenciana» ha sigut dissenyada des d’una perspectiva divulgativa amb un format didàctic on s’exposen com uns dels senyals d’identitat dels valencians. L’exposició explica de manera clara i atractiva les bases fonamentals de l’esport, presentant el tema d’una forma didàctica a fi d’atraure el gran públic.

La mostra també aborda la pilota valenciana més enllà de l’àmbit estrictament esportiu mostrant tot allò que envolta el joc, com la rellevància social dels jugadors i de les relacions entre ells, la presència i la participació del públic, les normes, modalitats, els equipaments i també de la percepció que tradicionalment ha tingut la societat valenciana d’este esport.

Esta exposició, pensada per a ser itinerant, s’ha centrat en un disseny museogràfic que és molt específic i partix d’un lema –Faixa roja, faixa blava– que aglutina un dels elements comuns en totes les modalitats de l’esport, les faixes que se cenyixen els jugadors en cada partida.

Captura de pantalla 2014-12-09 a la(s) 16.32.36