Bienestar social

Veïns i veïnes de Salem i Montaverner gaudixen de la visita al patrimoni de la Diputació de València

Els veïns de Salem i Montaverner han participat hui en el programa Sona València per als Majors que organitza la Diputació de València i han  gaudit d’una jornada de visita a la corporació provincial, al MuVIM, al Museu Taurí i a la Beneficència.

Captura de pantalla 2015-04-15 a las 8.52.46

Després del tradicional recorregut pels palaus Scala i Batlia, en els quels es troba la seu de la institució provincial, els veïns i veïnes de tots dos pobles han continuat l’excursió a la Plaça de Bous i, posteriorment, s’han traslladat a la Beneficència per a gaudir d’un dinar de germanor i un espectacle musical.

Una vegada allí, la diputada provincial de Benestar Social i Sanitat, Amparo Mora, s’ha reunit amb ells a la Sala Alfons el Magnànim per a explicar-los que el programa Sona València per als Majors, impulsat pel president Rus, «està dirigit a totes aquelles persones que durant tants anys han lluitat per tots nosaltres i que, encara hui, seguixen treballant pels seus fills i néts».

«La Diputació, casa de tots els valencians, oferix totes les infraestructures necessaris per a aconseguir una millor qualitat de vida», ha explicat Mora, qui ha afegit que la corporació provincial vol «ensenyar a tots els veïns un patrimoni format per més de 200 anys d’història».

A més, la diputada ha assenyalat que «la institució provincial treballa diàriament pel benestar de tots els pobles i de totes les persones».

L’alcalde de Salem, Fernando Hernández, i el president de l’Associació de Jubilats del municipi, Juan Lorenzo Pastor, han acompanyat els seus veïns durant tota la jornada.

De la mateixa manera, per part de Montaverner, també han assistit l’alcaldessa, Amparo Roses, i el president dels jubilats, Antonio Llopis.

l primer edil de Salem ha agraït al president Rus i a la Diputació «el fet de dur a terme iniciatives d’este tipus que tan importants són per a tots els veïns».

A més, ha destacat la «intensa labor» que executa la corporació, perquè «sense ella, molts ajuntaments i moltes persones no disposarien de les necessitats bàsiques».

Per la seua banda, Roses, també ha posat l’accent en el suport rebut per part de la Diputació, «ja que el més important per a nosaltres són les persones majors i els xiquets, futur dels nostres pobles».

«La corporació provincial ens ha ajudat en tot el que necessitem. Tant és així que, gràcies al seu suport, Montaverner ha aconseguit condicionar la Llar del Jubilat, tan necessària per als veïns», ha expressat l’alcaldessa.

Teleassistència i viatges socials

Sobre la teleassistència, la diputada Mora ha comentat que «és una iniciativa de la qual gaudeixen 16.000 persones i que va dirigida als majors que viuen sols de manera que estiguen tranquils perquè prement un botó estaran atesos quan ho necessiten».

Quant al turisme social, Mora ha explicat que el programa de Viatges Socials pel Turisme Hoteler, pel qual han passat ja 40.000 persones, està funcionant bé perquè la gent gran «ix de casa cinc dies amb tot inclòs, fins i tot excursions, per menys de 100 euros».

Etiquetado como: