Bienestar social

Els menjadors socials de la Diputació començaran al juliol

El BOP va publicar divendres 29 de maig el Programa Provincial d’Assistència Nutricional per a menors escolaritzats de tres a setze anys per a l’estiu del 2015.

comedor-escolar

La corporació provincial va posar en marxa el 2013 un programa dirigit a l’atenció de les necessitats d’alimentació bàsica dels menors en risc de patir una privació nutricional essencial durant el període estival, el qual es desenvolupà durant l’exercici 2014.

Els ajuntaments que soŀlicitaren estes ajudes, així com els equips socials de base, han manifestat, després d’una valoració molt positiva dels resultats del programa, la necessitat de continuar atenent la situació de precarietat de nombroses famílies amb menors a càrrec.

Per això, la Diputació de València vol garantir durant el període estival la cobertura de les necessitats bàsiques d’alimentació dels menors més vulnerables a causa de la situació econòmica desfavorable de les famílies que es troben en risc d’exclusió social.

De fet, és el tercer any que s’oferirà el programa de suport nutricional per als xiquets de la província que els servicis socials municipals tenen identificats per la situació econòmica de les seues famílies i que no podrien tindre l’alimentació que necessiten quan s’acaben els menjadors a què assistixen durant el curs escolar.

Beneficiaris

Podran beneficiar-se del programa els menors escolaritzats en segon cicle d’educació infantil, educació primària o educació secundària obligatòria en centres educatius autoritzats que durant el 2015 tinguen edats compreses entre els 3 i els 16 anys inclusivament, reunisquen els requisits per a ser perceptors d’ajuda de menjador i en què concórreguen circumstàncies socioeconòmiques que comporten un clar risc de dèficit alimentari segons la valoració efectuada per l’equip social municipal.

Mig milió d’euros per a tres mesos

El servici es prestarà durant els mesos de juliol, agost i setembre de dilluns a divendres no festius i inclourà un menjar principal a migdia consistent en un menú que estarà compost de primer plat, segon plat, guarnició, pa i postres.

Tindran prioritat per a obtindre estes ajudes els municipis en què s’integre este programa amb altres activitats d’oci i temps lliure per a menors, com ara escoles d’estiu, tallers municipals, campaments, etc., que eviten la marginació dels menors necessitats.

La dotació pressupostària és de 500.000 euros a distribuir entre els ajuntaments amb població inferior a 20.000 habitants. En qualsevol cas, és incompatible la concessió de l’ajuda soŀlicitada amb la percepció d’altres subvencions per altres institucions públiques o privades que cobrisquen els mateixos supòsits.

Els ajuntaments tenen el model de soŀlicitud per a este pla en la pàgina web de la Diputació (www.dival.es/es/bienestarsocial) i disposen de vint dies des de la publicació en el BOP divendres passat.