historias de la semana

Jorge Rodríguez anuncia un nou pla d’inversió local de 72 milions en 2015

El president de la Diputació de València, Jorge Rodríguez, ha anunciat hui a Ontinyent un nou pla d’inversió local de 72 milions d’euros en la primera trobada comarcal amb alcaldes on també ha participat la vicepresidenta Maria Josep Amigó, el president de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida i alcalde de La Pobla del Duc, Vicent Gomar, i els primers edils de la comarca.

Jorge Rodriguez

Segons ha avançat el també alcalde d’Ontinyent, “venim a escoltar i posar el protagonisme en els pobles, que siguen els governs locals els que decidisquen. La nova Diputació ha de ser un motor per a lluitar contra l’atur amb plans coherents que generen activitat econòmica. Es marcaran premisses però el marge de maniobra i la capacitat de decisió ha de ser també dels alcaldes.

En aquest sentit, el nou Fons de Cooperació, dotat amb 72 milions del romanent positiu del pressupost de 2014, va destinat “a inversions financerament sostenibles que atenguen necessitats urgents en els pobles i milloren la qualitat de vida dels seus veïns, que és molt més important que destinar-ho als bancs per a reduir la deuda”, ha destacat el president, en la mateixa política d’actuació que ha desenvolupat com a alcalde d’Ontinyent.

Transparència i participació

Jorge Rodríguez ha avançat que les línies mestres del Govern de la Diputació són la transparència i participació, “amb gestió eficient per a afrontar polítiques econòmiques i socials que mostren noves vies de col·laboració amb els municipis, mancomunitats i Generalitat”.

Pel que fa a l’articulació del nou Fons de Cooperació, el president Jorge Rodríguez ha explicat que segueix “una filosofia de treball clara: partir de criteris objectius i no d’oportunitat partidista”.

Amigó assegura que el pressupost de 2016 serà més social”

Per la seua banda, la vicepresidenta Maria Josep Amigó ha mostrat la seua total sintonia amb el president Jorge Rodríguez i ha començant dient que “som persones que venim de la política municipal i compartim la voluntat d’acostar la institució provincial, fer-la funcionar d’una altra manera”. “Volem – ha afirmat- potenciar les comarques, de fet s’ha configurat una delegació de govern específica, i d’ací la idoneïtat d’aquestes reunions amb la pròxima cita de la qual serà Bonrepòs i Mirambell”.

Amigó ha assegurat que el Govern de la Diputació està a disposició dels alcaldes “per a raonar, per a coordinar polítiques d’acció conjunta mitjantçant totes les administracions que permeten canviar les coses”.

Respecte al nou pla ha informat que, per agilitat, atendrà a criteris poblacionals i ha assegurat que serà en el pressupost de 2016 quan s’atenguen les necessitats socials urgents. “Augmentarem les partides destinades a Benestar Social perquè hi ha pobles xicotets que ho necessiten i deixarem de costat projectes faraònics”.

Captura de pantalla 2015-07-29 a las 16.21.11

Més servicis mancomunats

Els alcaldes assistents han agraït la disposició del Govern de la Diputació d’articular nous plans d’inversió que responguen a peticions locals “i no a idees de la institució provincial”. També han suggerit la necessitat de mancomunar més serveis públics locals que permeten optimitzar les despeses i l’articulació de millors comunicacions, de transport i tecnològiques.

També han suggerit la necessitat de mancomunar més serveis públics locals que permeten optimitzar la despesa i l’articulació de millors comunicacions, de transport i tecnològiques.

Etiquetado como: