La nova Diputació de València consulta com publicar totes les seues factures

El diputat d’Hisenda, Toni Gaspar, d’acord amb el suggeriment del president Jorge Rodríguez, va a sotmetre a consulta del Tribunal de Comptes de la Comunitat Valenciana, de la Sindicatura de Comptes i, també, de l’Agència Nacional de Protecció de Dades perquè li informen sobre la possibilitat de posar a l’abast de tots els ciutadans les factures de les despeses de la Diputació de València.

Captura de pantalla 2015-08-06 a las 16.48.03

Els citats organismes hauran d’informar de la forma en què es pot dur a terme i en quina mesura es poden transmetre les dades.

La publicació de les factures sempre es duria a terme una vegada que hagueren conclòs totes les fases necessàries i legals de la Intervenció de la corporació.

“La prioritat del govern de la nova Diputació és obrir la gestió provincial a la ciutadania. Volem que els valencians puguen saber en què es gasta els diners la seua institució”, ha explicat el vicepresident segon i responsable d’Hisenda.

Segons Toni Gaspar “és una pràctica ja comú a altres països europeus que, per a fer-la realitat ací hem de seguir les vies adequades i demanar els permisos necessaris als organismes competents”.

Aquesta iniciativa sorgeix de la idea bàsica del president Jorge Rodríguez que els nous temps que han marcat els electors en la forma de fer política s’han de reflectir en la gestió de la nova Diputació.

Toni Gaspar ha explicat, per la seua banda, que aquest procés és el mateix que ha iniciat ja com a alcalde de Faura i es troba en la mateixa fase. “És clar – ha dit- que l’àrea d’Hisenda intervé en tot el procés de la legalitat de les despeses i respon d’açò, però són, efectivament, nous temps i pensem que la gent ha de tenir accés a eixa informació, perquè és diners de tots han de conèixer a què es destina”.

Gaspar ha matisat que aquest nou procés afegeix més control, en aquest cas un control públic i obert, al que ja s’executa per la pròpia administració i els seus funcionaris. “Aconseguirem, així, que siguen més ulls els que supervisen l’activitat de la Diputació i serà un nou control que redundarà, amb tota seguretat, en benefici i tranquil·litat de tots”.

Etiquetado como: