Actualidad

Jorge Rodríguez anuncia ajudes a Cortes de Pallás per a pal•liar els efectes econòmics des del despreniment de la vessant

El president de la Diputació, Jorge Rodríguez, va anunciar ahir a Cortes de Pallás que, a més de les obres de rehabilitació integral de la carretera d’accés a aquest municipi, la Institució provincial va a destinar les ajudes necessàries per a pal·liar els efectes econòmics que han patit en la localitat des del despreniment de la vessant ocorregut el passat mes d’abril.

Captura de pantalla 2015-08-13 a las 8.35.54

El president ha fet aquestes declaracions durant la visita que ha realitzat a Cortes on ha sigut rebut per l’alcalde, Fernando Navarro, el diputat provincial de Carreteres, Pablo Seguí, el cap del Servei de Carreteres de la Diputació, Julio Jiménez, el delegat d’Iberdrola en la C. Valenciana, Julián Bolinches, el cap de Servei d’explotació de preses i conservació d’Obra Civil d’Iberdrola, Juan Carlos Elipe, i l’enginyer del Servei d’explotació de preses d’Iberdrola, Joaquín Caminero. Després de la visita als treballs de reposició de la vessant, les autoritats locals i provincials s’han traslladat al Centre Social municipal on després d’una reunió amb els tècnics de l’Àrea de Carreteres de la Diputació i d’Iberdrola, han atès als mitjans de comunicació. Jorge Rodríguez ha manifestat que “després de finalitzar les obres d’emergència per a estabilitzar el terreny i el condicionament mitjançant plataformes començarà la fase de rehabilitació del traçat perquè el nostre objectiu és retornar la normalitat a aquests veïns al més prompte possible”. El president de la nova Diputació ha posat l’accent en que la prioritat és que es faça la carretera com més prompte millor però amb totes les garanties d’una obra ben feta. Respecte a les dates previstes per a la rehabilitació de la carretera, l’alcalde de Cortes de Pallás, Fernando Navarro, ha dit que les obres haurien d’estar finalitzades a la fi d’any encara que “açò no són matemàtiques, els tècnics aniran complint els terminis”. El diputat de Carreteres, Pablo Seguí, ha comentat respecte als treballs que supervisa la Diputació de València que “anem a superar els requisits mínims establits per la normativa de seguretat assegurant l’estabilitat mecànica i geotécnica de la vessant i el vial”, ha afegit Seguí.De fet, l’Àrea de Carreteres de la Diputació de València ha dissenyat la reposició de les plataformes en la CV-428 i el camí de Cortes de Pallás mitjançant la construcció de murs d’escullera hormigonada que exercisquen com a contenció del pedralén per a aconseguir la cota de l’esplanada de les anteriors plataformes. En aqueix moment, sobre aquesta base s’assentarà un nou ferm per a aquesta carretera, en la qual es millorarà el traçat del tram a reposar, que començarà en el túnel i tindrà dos carrils de 3 metres.

Captura de pantalla 2015-08-13 a las 8.36.20

Objectiu del projecte
Segons ha explicat el president de la Diputació, Jorge Rodríguez, l’objectiu d’aquest projecte és reparar la carretera per a oferir als veïns la qualitat de comunicacions que han perdut des de l’accident ocorregut a l’abril, després de les pluges. Per açò, segons li ha traslladat l’alcalde de Cortes de Pallás, de cara als pressupostos de 2016 es va a contemplar una ajuda municipal per al comerç que ha aguantat aquests mesos amb molt esforç i segons ha anunciat Jorge Rodríguez, “la Diputació va a recolzar les iniciatives locals que s’emprenguen per a esmenar el minvament econòmic que ha provocat el tall de la carretera”. L’alcalde de Cortes li ha comentat al president Rodríguez la petició dels seus veïns que es cree un nou accés a aquesta localitat, per al que està instant a totes les administracions públiques i organismes privats, com Iberdrola, perquè col·laboren a donar solució als accessos al municipi.

Finalitzat el treball previ d’emergència
S’ha tractat d’una obra molt complexa que el seu objectiu és la subjecció i desenrunament que minimitzen el risc de despreniments, sanejar els blocs inestables, la reposició i obertura d’accessos, retirada del material mobilitzat i sosteniment i estabilització del terreny. Per a açò s’han instal·lat pantalles dinàmiques per a frenar possibles despreniments, s’ha cobert la vessant amb malles reforçades, s’ha fet una fragmentació controlada i eliminat manualment determinats blocs per a consolidar el bloc. De manera imminent es va a procedir a la reposició de plataformes per a la reconstrucció de la vessant, un important pas que està avalat per la Diputació que garantix el nivell de qualitat i seguretat del projecte. Finalment està previst renovar el ferm, l’abalisament, defenses i senyalització del tram, drenatge longitudinal, condicionament del túnel de Cortes de Pallás i dels talusos existents.