historias de la semana

La Diputació assessora en administració local al municipi xilè de La Pintana

El diputat José Ruíz ha rebut a l’alcalde de la localitat xilena de La Pintana, Jaime Pavez, i a una expedició del seu municipi després de la sol·licitud que van traslladar a la Diputació de València perquè els assessoraren quant al seu model de gestió pública local.

Captura de pantalla 2015-08-16 a las 5.32.06

José Ruíz els ha explicat a l’alcalde i als directius de Planificació, Urbanisme i Sanitat Primària la història de la Diputació, el seu origen benèfic i les competències que exerceix actualment.

L’objectiu del viatge d’aquesta expedició de Xile és “conèixer com funciona una institució com la Diputació de València, que som un referent per a ells, i aprendre polítiques de govern obert, innovació social i administració electrònica, fonamentalment”, ha explicat el diputat Ruíz.

A més de la visita a la institució provincial, on han conegut part del seu patrimoni històric-artístic, han visitat l’Ajuntament de Quart de Poblet on han sigut rebuts per l’alcalde en funcions, Juan Medina, i han assistit en l’escola de lideratge i alt govern “Gobernatia” a un curs impartit per Joan Gonçales.

El primer edil de La Pintana ha traslladat a José Ruíz el seu agraïment per la reunió tan fructífica que han tingut i en la qual han après molts aspectes que volen aplicar en la seua municipalitat, segons ha manifestat Pavez.

Captura de pantalla 2015-08-16 a las 5.32.18