historias de la semana

La Diputació estudia amb la resta d’administracions de la Comunitat l’atenció als refugiats

El diputat responsable de Cooperació Internacional del Govern de la nova Diputació de València, Emili Altur, ha participat aquest matí en representació de la institució, juntament amb la diputada de Benestar Social, Mercedes Berenguer, en la reunió de totes les administracions de la Comunitat Valenciana implicades en la pròxima atenció a la població refugiada en el nostre territori.

Captura de pantalla 2015-09-14 a las 16.04.28

La trobada s’ha celebrat en la Secretaria Autonòmica d’Inclusió i ha comptat amb l’assistència dels principals responsables de la vicepresidència de la Generalitat Valenciana, les tres diputacions provincials, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), els ajuntaments de les tres capitals de la Comunitat i els consistoris d’Elx i Torrevella, com a municipis majors de 100.000 habitants.

Emili Altur ha destacat que “les decisions que ara es prenguen han de ser la base de polítiques solidàries estables davant el problema migratori present i futur”.

“Des de l’àrea de Cooperació Internacional de la Diputació de València ens coordinarem tant amb la Generalitat com amb les nostres homòlogues de Castelló i Alacant, així com amb la FVMP i les organitzacions no governamentals que treballen directament amb els refugiats”.

De fet, fa uns dies el diputat es va reunir amb una delegació d’ACNUR per a analitzar la situació dels refugiats sirians i demà ho farà amb el comitè d’Ajuda Humanitària d’Emergència, com a delegat de la Diputació de València.

La diputada de Benestar Social, per la seua banda, ha recordat l’oferiment de la Diputació de València de cedir les instal·lacions d’un pavelló del psiquiàtric de Bétera per al primer acolliment, i de manera temporal, per a les famílies que designe la Generalitat. “Cal mostrar la màxima solidaritat, com l’està fent la gent, encara que molts no ho creen” amb les milers de persones que arriben a Europa procedents de països en guerra, ha manifestat Mercedes Berenguer.

Acords

La reunió ha servit per a ratificar el Pla d’Atenció al Refugiat del Govern d’Espanya, amb la creació d’una Comissió Mixta entre el Govern Valencià i entitats del sector especialitzades, incloent a la FVMP i les tres diputacions provincials.

A més, la FVMP remetrà a les tres diputacions una fitxa amb els requisits per a ser ciutat d’acolliment de persones refugiades i dels recursos disponibles.

També es coordinarà la xarxa pública d’albergs temporals per al primer acolliment, amb la intenció de crear oficines d’atenció a persones migradas utilitzant la xarxa AMICS, i es realitzarà una campanya de sensibilització coordinada entre tots els membres de la comissió i la col·laboració de la Diputació de València.

Finalment, la Diputació de València estudiarà la possibilitat d’oferir ajudes directes als ajuntaments per a l’adequació d’edificis públics municipals que puguen posar-se a la disposició de l’acolliment de persones refugiades.

Etiquetado como: