Actualidad

El Ple habilita per unanimitat el pressupost del nou Pla d’Inversions Sostenibles

El Ple de la nova Diputació de València ha aprovat avui, per unanimitat de tots els grups polítics amb representació en la institució, l’expedient de modificació pressupostària necessari per a executar el Pla d’Inversions Sostenibles impulsat recentment pel Govern de la corporació i dotat amb 71’2 milions d’euros.

Captura de pantalla 2015-09-15 a las 16.50.45

El president Jorge Rodríguez ha comentat que el pla suposa “un treball fet amb tota la diligència” i que es tracta de “un decret amb un criteri objectiu que dóna autonomia als ajuntaments per a triar els seus projectes. És un pla millorable, però absolutament objectiu”. “Tant de bo tots els decrets que ferm en la meua vida siguen com a est, perquè segur que signant aquest tipus de decrets estem afavorint a molts ciutadans i ciutats“, va dir en un altre moment.

El diputat de Cooperació Municipal, Emili Altur, ha explicat per la seua banda que combina “agilitat i possibilitat”, ja que gens més arribar al Govern ens trobem amb un romanent de 71 milions que decidim destinar-ho als pobles abans que dedicar-ho a amortitzar deute, que era l’única alternativa per llei.

“Tinguen la tranquil·litat que s’ha fet pel bé dels municipis i amb millores tècniques aportades pels tècnics de Cooperació Municipal, com la possibilitat d’arreplegar projectes locals adjudicats des de l’1 de gener d’enguany”.

Debat polític

Els portaveus del PP i de Ciudadanos, Mari Carmen Contelles i José Enrique Aguar, han votat a favor de l’expedient de modificació del crèdit, que és el que dóna cobertura legal al pla.

El diputat Aguar ha comentat que “el president ja va avançar al juliol el Pla i, des d’aquell moment, hem tingut temps per a treballar i consensuar. D’altra banda, ha afirmat que Ciudadanos “creu que havia d’haver sigut més just. Hi ha diferències de més d’1.000 euros per habitant en municipis xicotets”.

En aquest sentit, ha apuntat també que el pla “reforça a la ciutat de València que, per les seues pedanies, se li assigna una quantitat que ascendeix a cinc milions, mentre que alguns municipis amb aldees tenen una assignació de 50.000 euros”.

La portaveu del PP, Mari Carmen Contelles, ha assegurat que el Govern de la Diputació “ha aprovat un pla i no ha escoltat a l’oposició”, al mateix temps que ha agraït “que s’hagen tingut en compte alguna propostes del PP, com que es poguera dividir el pla que inicialment no ho tenia”.

Al seu judici, “s’ha deixat en el vagó de cua als pobles més xicotets”. “Al PP li sembla bé el pla, però hi havia altres opcions, s’hauria d’haver planificat bé el projecte i traure-ho l’1 de gener”, ha finalitzat.

Captura de pantalla 2015-09-15 a las 16.53.25