Actualidad

La nova Diputació fomenta trenta-sis llocs de treball als Serrans amb 1,03 milions del Pla d’Inversions Sostenibles

El govern de la nova Diputació de València fomentarà trenta-sis llocs de treball en la comarca dels Serrans, entre la conservació dels ja existents i la creació d’uns altres de nous, amb una inversió d’1,03 milions d’euros del Pla d’Inversions Sostenibles.

1111

El nou programa, que té un pressupost global de 71,2 milions d’euros, té l’objectiu de «apostar pel benestar de les persones i pel manteniment o creació d’uns 2.500 llocs de treball en els pròxims mesos» en totes les comarques —segons el president de la corporació, Jorge Rodríguez.

L’aposta de la Diputació, en les seues paraules, «posa l’èmfasi directament sobre les persones en destinar a elles tot el romanent de la corporació i no sobre els bancs, amb un criteri objectiu que dóna autonomia als ajuntaments per a triar els seus projectes», a més d’«obrir un nou camí en què els pilars principals són la vocació municipalista pel que fa a l’autonomia i el repartiment objectiu».

El pressupost total es distribuirà entre tots els pobles seguint un criteri poblacional, la qual cosa suposa una inversió de 35,88 euros per habitant per a un total de 2.548.898 ciutadans i la creació o el manteniment de trenta-cinc llocs de treball per cada milió d’euros invertit en cada població.

A més, la corporació ha previst una inversió mínima i fixa de 50.000 euros per poble en els cent díhuit municipis existents amb menys de 1.500 habitants i un total de 5 milions d’euros per a les pedanies de València.

Altur: «Per primera vegada es fa un pla així»

El diputat de Cooperació Municipal, Emili Altur, ha destacat que «per primera vegada es fa un pla així, ja que la legislació obliga a amortitzar el deute amb el romanent de caixa, per això, si les adjudicacions no estan llestes abans de la fi de l’any, el capital tornarà als bancs».

D’ací que els dos terminis previstos per als ajuntaments siguen fins al 10 del pròxim mes de desembre per a adjudicar els projectes, però fins al 31 d’octubre de l’any que ve (2016) per a executar les obres.

Projectes locals

L’alcalde de Villar del Arzobispo, José Vidal, ha manifestat que la inversió de la Diputació servirà per a «acabar obres que ja estaven començades, com l’encreuament dels carrers de Cantareros i Solana».

Per la seua banda, l’alcalde de Pedralba, Roberto Serigó, ha valorat de manera molt positiva aquest pla i ha anunciat qye “l’ajuda s’utilitzarà per a arreglar camins rurals”

Els municipis podran promocionar i protegir l’ocupació amb projectes diversos, encara que hauran d’estar relacionats amb la millora de l’abastiment de l’aigua, les vies públiques, el transport, el tractament de residus, les carreteres, la indústria, el medi ambient i la investigació, entre altres àmbits.

Distribució de les ajudes als Serrans

MUNICIPI

ASIGNACIÓ €