La Diputació rep en tan sols un dia prop de 6.000 visites

La nova Diputació de València va celebrar ahir el seu “Dia de portes obertes” per a tots els ciutadans que s’estan acostant a conèixer la riquesa patrimonial de la institució i ha rebut en tan sols un dia prop de 6.000 visites.

Captura de pantalla 2015-10-05 a las 6.35.02

La jornada, va començar a les 11:00 i conclourà a les 20:30 amb sis visites guiades, s’integra en el programa especial d’activitats preparat pel Consell amb motiu del 9 d’Octubre, que preveu per a tota aquesta jornada l’obertura de ‘Nou  palaus del Nou” en la ciutat de València, entre els quals es troben el Palau de la Batlia i el del Marquès de la Scala, que alberguen la seu principal de la Diputació en la Plaça de Manises, número 4.

Aquests grups de visitants van ser rebuts i acompanyats pel vicepresident segon Toni Gaspar i el diputat responsable de l’àrea de Transparència, Roberto Jaramillo, els qui han obsequiat als visitants amb una cartografia actualitzada de les comarques valencianes i els seus municipis.Per a Gaspar la jornada no pot haver sigut més satisfactòria per la quantitat de ciutadans que s’estan acostant per primera vegada en la seua història a visitar la seu d’aquesta institució.

“La Diputació obri les seues portes als ciutadans perquè tots puguen conèixer la història i la riquesa del patrimoni moble i immoble que alberguen aquestes instal·lacions”. El vicepresident va assegurar, davant el requeriment dels visitants, que es traslladarà al President la possibilitat d’articular un calendari de ‘Dia de portes obertes’.Per la seua banda Roberto Jaramillo, va explicar detalladament a varis dels grups en el saló de plens, totes i cadascuna de les competències i comeses que té assignades la Diputació. “La Diputació és la casa de tots. Com a institució assistim als municipis valencians articulant tot un seguit de programes i plans destinats a donar suport i serveis”, va explicar.

Els grups van poder gaudir d’un recorregut carregat d’història. Des dels patis i escalinates dels palaus, el saló on es realitzen les sessions plenàries, la Sala de Reines on es pot admirar els retrats de tots els president de la Diputació, amb el primer retrat de 1873 pertanyent a Norberto Piñango Barrera, escuts dels llinatges que van habitar entre els murs dels palaus, els seus sostres de fusta amb artificis, tallats i l’escala Real, o l’antic mobiliari restaurat que alberguen aquests dos edificis.

Captura de pantalla 2015-10-05 a las 6.35.23

Etiquetado como: