Bienestar social

La teleassistència de la Diputació també controla la mobilitat i detectarà foc i gas

La Diputació de València iniciarà una important millora del servei de teleassistència que presta a milers d’usuaris de la província.

Captura de pantalla 2015-10-11 a las 9.12.37

La diputada de Benestar Social, Mercedes Berenguer, ha anunciat que «en els pròxims quatre anys anem a instal·lar 8.500 dispositius que complementen els terminals bàsics i que ampliaran la detecció de determinades situacions de fragilitat, que poden ocórrer-li a les persones majors que estan en aquest programa de teleassistència».
De fet, Mercedes Berenguer ha visitat la Central del Servei de Teleassistència per a conéixer les opinions que estan recaptant entre els usuaris i per a conéixer les seues necessitats i els dispositius que és convenient instal·lar-los en cada cas.El pla contempla la instal·lació de tres mil dispositius adaptats a persones amb necessitats especials per les seues limitacions sensorials amb adaptadors auditius, lluminosos o de pressió, destinats a facilitar la utilització del servei.Altres cinc mil cinc-cents dispositius perifèrics de seguretat personal es destinaran a emetre alertes automàticament al Centre d’Atenció. Aquests terminals són similars als de vigilància d’intrusos en les llars però al revés, és a dir, detecten si no hi ha moviment en la llar, amb la qual cosa es detecta si els usuaris estan actius.A més, hi haurà 1.833 alarmes de control de mobilitat com a avís en cas que l’usuari romanga immòbil, possibilitant que la central comprove l’estat personal en què es troba.Altres 1.833 alarmes serviran per a la detecció de fum i foc en les llars de les persones majors que sobretot utilitzen estufes de gas per a caldejar les seues cases.

I, finalment, 1.834 dispositius perifèrics d’alarmes de fuga de gas amb possibilitat de tall en el subministrament, que evitarà danys majors.
Valoració dels riscos i necessitats dels usuaris.

La implementació dels nous dispositius comporta un treball de detecció dels possibles destinataris i la seua valoració per a vetlar per la idoneïtat de l’aplicació del recurs, doncs de manera prèvia es defineix un perfil d’usuari que a grans trets, es pot associar a cada tipus de detector d’alarma.

Captura de pantalla 2015-10-11 a las 9.12.45

La Diputació de València aporta en aquest esforç un plus de qualitat al servei de teleassistència domiciliària, que disposa dels protocols i la metodologia de treball de l’empresa prestatària del servei, i tot açò es comunica convenientment als serveis socials municipals perquè siguen coneixedors dels casos detectats i que puguen, al seu torn, fer les seues pròpies propostes.Davant l’arribada de l’hivern, del conjunt de millores, es donarà prioritat a la instal·lació de dispositius de detecció de fum i de fuga de gas. Tot el procés i el dispositiu addicional que s’instal·le no suposarà cap despesa per a l’usuari i es mantindrà la gratuïtat del servei per a tots els beneficiaris del programa que finança íntegrament la Diputació de València.