Actualidad

La vicepresidenta Maria Josep Amigó anuncia que la Diputació assumirà la seua responsabilitat coordinadora front al Canvi Climàtic

La Diputació de València ha iniciat els tràmits per a convertir-se en Coordinadora Provincial del Pacte d’Alcaldes, la qual cosa li permetrà actuar com Estructura Suport per a facilitar l’adhesió dels municipis valencians i coordinar la lluita local contra el canvi climàtic.

Captura de pantalla 2015-10-17 a las 9.28.33El Pacte dels Alcaldes és el principal moviment europeu en què participen les autoritats locals i regionals que han assumit el compromís voluntari de millorar l’eficiència energètica i utilitzar fonts d’energia renovable en els seus territoris. Amb el seu compromís, els firmants de Pacte s’han proposat superar l’objectiu de la Unió Europea de reduir en un 20 % les emissions de CO2 abans de 2020. (www.pactodelosalcaldes.eu

Ahir dijous 15 d’Octubre es va celebrar a Brussel·les la cerimònia “Covenant of Mayors & Mayors Adapt” a la que van assistir 800 representants de ciutats i municipis de tota Europa, dels més de 6.000 associats al “Pacte d’Alcaldes”

La trobada va servir per a preparar la 21a Conferència de Nacions Unides sobre Canvi Climàtic que l’ONU celebrarà a París al novembre, elaborant i acordant aquelles accions i propostes que hauran de ser acordades per l’ONU amb la intenció de vincular els governs dels estats membres i les seues lleis en favor de la lluita contra el canvi climàtic. I aprovar nous objectius per a l’horitzó 2030, establerts en la rebaixa fins al 40 per cent de les emissions de CO2 i l’adhesió al Pacte de més ajuntaments tant d’Europa com de la resta del món.

“Esta és una responsabilitat que havia d’haver assumit la Diputació fa més d’una legislatura, és una demanda dels nostres municipis, alguns dels quals ja han iniciat el camí” ha assenyalat la vicepresidenta Maria Josep Amigó.

Jornada formativa sobre el Pacte d’alcaldes

Amb l’objectiu de recuperar el temps perdut i aprendre de les experiències d’èxit desenvolupades en altres províncies, tècnics del Servei de Medi Ambient de la Diputació de València s’han reunit recentment amb els seus homòlegs de la Diputació d’Alacant. Al respecte, el diputat de Medi Ambient, Josep Bort, ha valorat que ha sigut una experiència molt positiva, “la generosa col·laboració dels experts d’Alacant ens permetrà avançar amb major fermesa cap a la consecució dels nostres objectius, treballarem per tendir ponts entre les Diputacions germanes i col·laborar en projectes comuns”.

El pròxim 21 d’Octubre, amb la col·laboració del dinamitzador de polítiques energètiques i de canvi climàtic Toni Montesinos, tindrà lloc una jornada tecnico-informativa de presentació, organitzada des de l’àrea de Medi Ambient i de Cooperació municipal de  la Diputació de València, i destinada a representants municipals i professionals especialitzats en reducció d’emissions de CO2.

Posteriorment s’iniciarà una ronda per les distintes comarques de València amb l’objectiu de mostrar a tots els municipis els serveis que la Diputació va a oferir en aquesta línia, els procediments administratius per a adherir-se al Pacte d’Alcaldes, els distints passos que s’ha de seguir per a assolir els objectius plantejats i les grans oportunitats que obri l’adherir-se i treballar des del local per la mitigació del canvi climàtic i l’adaptació al mateix.

“Hi ha molt camí per recórrer, hui tenim la responsabilitat de lluitar per mitigar els efectes del canvi climàtic i adaptar-nos al mateix. En este sentit, la reducció de les emissions de CO2, la promoció de l’eficiència energètica i el foment a les energies renovables són una responsabilitat que no podem eludir” ha conclòs el Diputat de Medi Ambient.

Altur: “Una inversió profitosa”

Per la seua part, el diputat de Cooperació Municipal i Internacional, Emili Altur, ha recordat que, a proposta seua, com a diputat de Compromís en l’oposició, el Ple de març de 2015 aprovà per unanimitat unir-se al compromís europeu del Pacte d’Alcaldes, i així adoptar les mesures necessàries per a reduir les emissions de CO2 en més del 20% per a l’any 2020 mitjançant la creació de plans d’acció basats en l’eficiència energètica i les fonts d’energia renovables.

Per últim, el Diputat de Cooperació Municipal, Emili Altur, ha destacat que la dedicació de recursos econòmics a la lluita contra el canvi climàtic des de la Diputació de València “no és tirar diners, sinó que és una inversió profitosa perquè per una part anem a evitar seguir llançant CO2 a l’atmosfera mitigant el canvi climàtic i per l’altra anem a poder adaptar millor la nostra agricultura i els nostres sistemes productius als canvis del clima i això tot plegat és una font de creació d’ocupació i d’estímul per a les economies locals, donat que tot plegat suposa un important jaciment d’ocupació en el medi urbà”.

Etiquetado como: