Empleo

La nova Diputació fomenta 434 ocupacions a l’Horta Oest amb 12,4 milions del Pla d’Inversions Sostenibles

El Govern de la nova Diputació de València fomentarà 434 llocs de treball en la comarca de l’Horta Oest, entre la conservació dels ja existents i la creació d’altres nous, amb una inversió de 12,4 milions d’euros del Pla d’Inversions Sostenibles.

Captura de pantalla 2015-10-30 a las 8.46.31

El nou programa, que compta amb un pressupost global de 71,2 milions d’euros, té l’objectiu de “apostar pel benestar de les persones i pel manteniment o creació d’uns 2.500 llocs de treball en els pròxims mesos” en totes les comarques, segons el president de la corporació, Jorge Rodríguez.

L’aposta de la Diputació, en les seues pròpies paraules, “posa l’accent directament sobre les persones en destinar a elles tot el romanent de la corporació i no sobre els bancs, amb un criteri objectiu que dóna autonomia als ajuntaments per a triar els seus projectes”, a més de “obrir un nou camí en el qual els pilars principals són la vocació municipalista, respecte a l’autonomia i el repartiment objectiu”.

El pressupost total es distribuirà entre tots els pobles, seguint un criteri poblacional, la qual cosa suposa una inversió de 35,88 euros per habitant per a un total de 2.548.898 ciutadans i la creació i/o el manteniment de 35 ocupacions per milió d’euros invertit en cada població.

A més, la corporació ha previst una inversió mínima i fixa de 50.000 euros per poble, en els 118 municipis existents amb menys d’1.500 habitants, i un total de 5.000.000 euros per a les pedanies de València. Amb aquest pla els municipis podran promocionar i protegir l’ocupació en les seues poblacions amb projectes diversos, encara que hauran d’estar relacionats amb la millora del proveïment d’aigua, les vies públiques, el transport, el tractament de residus, les carreteres, la indústria, el medi ambient i la recerca, entre altres àmbits.

Altur: “Per primera vegada es fa un pla així”

El diputat de Cooperació Municipal, Emili Altur, ha destacat per la seua banda que “per primera vegada es fa un pla així, ja que la legislació obliga a amortitzar el deute amb el romanent de caixa per açò, si les adjudicacions no estan llestes abans de finalització d’any, el capital tornarà als bancs”.

Per aquest motiu els dos terminis previstos per als ajuntaments siguen fins al 10 del pròxim mes de desembre per a adjudicar els projectes, però fins al 31 d’octubre de l’any que ve (2016) per a executar les obres.

Projectes locals

L’alcalde de Xirivella, Michel Montaner, ha manifestat que la inversió de la Diputació servirà per a “dur a terme un total de 40 projectes, entre ells es troba la insonorització d’un centre d’oci municipal, la millora dels col·legis, la millora de l’equipament informàtic de l’ajuntament, la renovació de l’enllumenat públic per a estalviar energia, el condicionament de circuits biosaludables en parcs i jardins, entre atros”.

Distribució de les ajudes a l’Horta Oest:

MUNICIPI

ASIGNACIÓ (€)

Alaquàs

1.075.108,32

Aldaia

1.112.280,00

Manises

1.106.303,92

Mislata

1.552.922,28

Paterna