Assistència

La nova Diputació amplia amb més tècnics i amb noves especialitats la seua assistència als municipis xicotets

La Diputació de València ha aprovat destinar una partida d’1.608.000 euros a 16 convenis amb col·legis professionals perquè els seus tècnics presten els serveis propis de la seua especialitat en les entitats locals de menys de 5.001 habitants amb escassos recursos econòmics i que no disposen d’aquests tècnics en la seua plantilla.

Captura de pantalla 2015-11-18 a las 16.12.57

El govern de la Diputació respon així a les peticions dels alcaldes, que el president Jorge Rodríguez i la vicepresidenta Mª Josep Amigó han arreplegat en les diferents reunions comarcals, que necessiten més ajuda de professionals especialitzats que els petits ajuntaments no poden sufragar.

Així, prestaran el seu treball, en l’ajuntament que sol·licite adherir-se a aquests convenis amb la Diputació i els col·legis professionals, els arquitectes, aparelladors, enginyers de camins, enginyer tècnic d’obres públiques, enginyers industrials, enginyers tècnics industrials, agrònoms, tècnics agrícoles, de muntanyes, tècnics forestals, topógrafos, graduats socials, enginyers en telecomunicacions, ambientòlegs, arqueòlegs i, des d’enguany, biòlegs.

Mitjançant aquests convenis els ajuntaments trien fins a un màxim de tres tècnics que presten serveis en els ajuntaments un determinat nombre d’hores a la setmana.

La retribució dels mateixos és finançada a tres bandes, per part de la Diputació, de l’ajuntament i els propis col·legis. Per als municipis de menys de 2.000 habitants la part que finance la Diputació serà superior a la municipal i per als quals tenen una població compresa entre 2.001 a 5.000 habitants serà superior la contribució municipal.

Enguany s’ha introduït la novetat que els ajuntaments poden sol·licitar el doble d’hores als tècnics de l’àrea urbanística i industrial, tant arquitectes, aparelladors com a enginyers tècnics Industrials. En comptes de 2 hores a la setmana en municipis de menys de 2.000 habitants i 4 hores en pobles de 2.001 a 5.000 habitants podran disposar de 4 hores i 8 respectivament segons la seua població.

Assessorament i Assistència tècnica

La diputada de l’Àrea d’Assessorament i Assistència Tècnica, Conxa Garcia, ha manifestat que “la Diputació ha ampliat les ajudes als municipis perquè no disposen de mitjans per a fer determinats plans o prestar serveis i amb l’ajuda dels tècnics que els proporciona la Diputació s’aconsegueix que duguen a terme la seua gestió i açò repercuteix directament en els ciutadans”.

La Diputació disposa també de sis secretaris-interventors que es fan càrrec d’aquesta funció en els ajuntaments que tenen un pressupost inferior a 260.000 euros.

Igualment, la diputada Conxa Garcia, ha afegit que els advocats que necessiten aquests ajuntaments més xicotets per a defensar-los en els judicis també es proporcionen des de la Diputació, perquè “l’objectiu és que qualsevol administració local dispose de tots els tècnics per a complir amb càrrecs indispensables marcats per la llei i d’altres necessaris per als projectes municipals”.