Cultura

Captura de pantalla 2015-11-26 a las 16.23.54

La vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó, ha reafirmat hui el compromís del Govern de la corporació amb la promoció de la cultura en els pobles, durant la seua visita, al costat del diputat de Cultura, Xavier Rius, a les instal·lacions del Centre Cultural La Beneficència, un dels principals vaixells insignia de la cultura en la Diputació.

“La cultura ha de ser impulsada des de les institucions i la Diputació té un àmbit cultural molt important, també per la impressionant labor que es realitza en aquests museus d’exportar les exposicions als municipis”, ha manifestat Amigó.

“Només enguany, les exposicions itinerants d’aquest centre han arribat a més de 40 localitats”.

Amigó i Rius, que han arribat en les noves bicicletes del parc mòbil de la Diputació, han recorregut les dependències administratives i sales expositives dels museus de Prehistòria i Etnologia acompanyats pels seus directors, Helena Bonet i Francisco Tamarit, respectivament, on han conegut i intercanviat impressions amb els treballadors de tots dos centres.

Un gran centre cultural

La responsable de la Diputació ha expressat, a més, la seua satisfacció de “poder conèixer al personal que treballa en aquest gran centre cultural, així com la valuosa labor que realitza amb gran professionalitat”.

Des del laboratori de restauració i el registre arqueològic de Prehistòria fins a la biblioteca d’aquest servei, compartida amb el d’Etnologia, així com les seues corresponents oficines i les de la Institució Alfons El Magnànim (IAM), la vicepresidenta i el diputat han anat coneixent de primera mà la magnitud i importància dels fons museístics que alberga La Beneficència.

A continuació, s’han desplaçat al Servei d’Assistència i Recursos Culturals (SARC), situat allí també, on han conegut amb la seua directora, Yolanda Xifres, l’assessorament i l’assistència tècnica que aquest departament presta als ajuntaments, a més de propiciar activitats culturals en els propis municipis durant tot l’any.

Finalment, han visitat algunes de les exposicions actuals del centre cultural, com la de Dr. Carsí, supose?, inaugurada ahir mateix, encara que a més de les sales expositives permanents del Museu Valencià d’Etnologiai del Museu de Prehistòria de València, el públic també pot visitar tres mostres temporals produïdes per tots dos museus.

El Museu Valencià d’Etnologia exhibeix “Crònica de la Gran Guerra. L’Arxiu de Tànger” i “Dr. Carsí, supose?” i el Museu de Prehistòria mostra l’esquelet més complet d’un lleopard prehistòric en “Un món de feres”.

Captura de pantalla 2015-11-26 a las 16.24.06