En Valencià

La Diputació de València difon les nadales en valencià aquest Nadal

La Unitat de Normalització Lingüística de l’Àrea de Cultura de la Diputació de València ha presentat hui a la Beneficència el CD de nadales Done’m l’asguilando! Cançons populars del Nadal valencià.

DSC07055

Durant la presentació, el diputat de Cultura, Xavier Rius, ha explicat que «al seu dia, la Diputació va fer una aposta per fer un parell de CD de nadales i en moltes cases era l’única referència, amb les cançons mes valencianes que han servit a moltes generacions».

«Hui no presentem un CD de nadales, sinó un primer CD de la recuperació de la nostra música. Ací en presentem un de nadales, que no serà l’únic, però avance que farem altres CD amb diferents tipus de cançons valencianes, ja que no podem deixar que la internacionalització i la globalització —que estan molt be— vagen en detriment de la nostra cultura» —ha destacat el diputat.

Per la seua banda, la cap de la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació, Immaculada Cerdà, ha assenyalat que «la decisió de fer-lo s’ha pres perquè tenim moltes ganes d’escoltar musica en valencià pels nostres carrers, tendes i mercats».

Així mateix, Cerdà ha declarat que «tenim la voluntat d’enllaçar unes campanyes que va editar la Diputació el 1979 i el 1980 amb aquest CD, del qual havem fet 20.000 còpies, que es distribuiran per tots els nostres ajuntaments».

Done’m l’asguilando! Cançons populars del Nadal valenciàés un disc de nadales de grups de música folk i tradicional valencians compilades pel crític i investigador Josep Vicent Frechina.

La rondalla del grup Alimara ha interpretat algunes cançons del seu repertori de Nadal.

En la presentació estaven presents els diputats del grup Ciutadans, José Enrique Aguar i Mamen Peris, i el regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset.

De Botifarra a Urbàlia Rurana

Els intèrprets de les nadales seleccionades són: Pep Gimeno Botifarra, Dani Miquel, Alimara, Urbàlia Rurana amb Maurizio Martinotti, el Grup de Danses Carrascal d’Alcoi, el Grup de danses del Pinós, L’Aljama, Ximo Caffarena, Cardaors, El So dels Barrejats, el Grup de Danses El Raval i el Grup de Restauració Folklòrica de València amb Fermín Pardo.

Captura de pantalla 2015-12-03 a las 9.14.49