Actualidad

El Programa Local de Suport a l’Ocupació aconsegueix prop de 70 contractacions i 3.000 entrevistes a aturats

Captura de pantalla 2015-12-09 a las 17.03.01

La Diputació i la Cambra de comerç de València han aconseguit en els últims mesos la contractació de 66 persones aturades i la realització d’un total de 2.884 entrevistes de treball en set municipis valencians, mitjançant el Programa Local de Suport a l’Ocupació desenvolupat conjuntament i el cofinançament del Fons Social Europeu.

Aquestes dades es complementen amb 213 candidats immersos actualment en processos de selecció, per la qual cosa la xifra podria incrementar-se, ja que moltes de les empreses participants es troben en ple procés de reclutament i selecció per campanyes especials o ampliació de plantilles.

El diputat de Cooperació Municipal de la Diputació, Emili Altur, i el president de la Cambra de comerç, José Vicente Morata, han presentat aquest matí el balanç dels Fòrums d’Ocupació VLC 2015 impulsats en els municipis valencians a través del citat programa, als quals han assistit un total de 3.895 persones i en els quals també han col·laborat els ajuntaments de València, Ontinyent, Utiel, Sagunt, Gandia, Paterna i Torrent, poblacions que han acollit les trobades.

“Valorem molt positivament aquestes trobades entre empresaris i demandants d’ocupació, a més de mostrar la nostra voluntat de continuar la nostra col·laboració amb la Cambra de Comerç, i fins a ampliar-la amb nous paràmetres, perquè només per les persones contractades fins avui gràcies a aquesta iniciativa ja ha valgut la pena”, ha destacat el diputat Altur.

Captura de pantalla 2015-12-09 a las 17.04.55
“Ja existeixen els organismes, mecanismes i indicadors, ja que la Càmera agrupa als empresaris i la Diputació a tots els ajuntaments, per la qual cosa volem aprofitar els recursos i optimitzar-los per a vertebrar el territori ampliant els fòrums a altres poblacions”, ha agregat.

El responsable de la Diputació de València ha avançat que, en aquest sentit, tenen projectat treballar línies relacionades amb la contractació de llarga durada, el teixit comercial, el suport a emprenedors i també a la innovació.

El president de la Cambra de comerç, per la seua banda, ha destacat que ambdues entitats cerquen “treballar en el local per al global, cooperant amb les institucions públiques, com la Diputació de València, per a no caure en duplicitats i conjuminar esforços per a ajudar a les pimes i a les persones”.

“Ha anat molt bé en aquest primer programa, per la qual cosa estudiarem noves possibilitats”, ha apuntat.Claus del Programa Local de Suport a l’OcupacióEls objectius del Programa Local de Suport a l’Ocupació desenvolupada per la Diputació i la Càmera han sigut atraure més persones al mercat laboral mitjançant el foment de la empleabilitat, la inclusió social i la igualtat entre home i dones; proporcionar les eines i els recursos necessaris per a afrontar amb major èxit la cerca d’un treball; i la generació d’expectatives i il·lusions per a afavorir l’autoestima i l’automotivació per a millorar la seua empleabilitat.

Per a açò s’ha treballat en fòrums d’ocupació, accions formatives i incentius a la contractació.Els fòrums d’ocupació s’han desenvolupat a València, Ontinyent, Utiel, Sagunt, Gandia, Paterna i Torrent, com a accions massives, d’accés públic i per a facilitar la trobada entre 140 empreses i demandants d’ocupació.

En ells han intervingut com a ponents destacats empresaris i comunicadors, a més de celebrar-se tallers de cerca d’ocupació i entrevistes reals de treball.A més, s’han celebrat set cursos en les poblacions amfitriones sobre màrqueting empresarial i tècniques d’informació i atenció al client.D’altra banda, cada empresa que ha contractat a treballadors a través del programa ha rebut un incentiu d’1.550 euros.