La Diputació emprèn tres nous projectes solidaris amb els refugiats sirians

La Diputació de València emprendrà tres nous projectes solidaris amb la població desplaçada i refugiada siriana, en col·laboració amb els comitès espanyols d’Acnur i UNRWA, així com amb l’Associació Moviment per la Pau.

Captura de pantalla 2015-12-15 a las 16.07.34
La corporació ha aprovat avui, en la comissió informativa de Cooperació Municipal, subvencionar amb un total de 36.000 euros les accions, que es desenvoluparan a l’Iraq, Síria i Jordània, i s’emprendran després de la subscripció dels corresponents acords de col·laboració.

El projecte entre la corporació valenciana i el Comitè Español d’Alt Comissionat de Nacions Unides per als Refugiats (“Espanya amb Acnur”) se centra en una intervenció d’emergència per a donar accés a 7.000 sirians dels camps de refugiats Domiz 1 i 2 de la regió del Kurdistan (nord de l’Iraq, frontera amb Turquia), a articles no alimentaris però de necessitats bàsiques, com a mantes, bidons, lones plàstiques, matalassos aïllants i fogons.D’altra banda, la Diputació i el Comitè Español de l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats de Palestina a Orient Mitjà (UNRWA) treballaran en la millora de les condicions higiènic-sanitàries de la població desplaçada en condicions d’amuntegamenta Síria, per a prevenir malalties infecte-contagioses i parasitarias derivades d’una higiene deficient.

Per a açò, repartiran paquets higiènics familiars i infantils als desplaçats, la qual cosa permetrà garantir unes condicions higièniques mínimes a unes 11.000 persones.

Respecte a l’acció projectada amb l’Associació Moviment Per la Pau, el Desarmament i la Llibertat (MPDL), la corporació valenciana subvencionarà l’establiment d’un sistema de protecció per a la població siriana refugiada més vulnerable en Madaba (Jordània), que beneficiarà la vida de 285 persones amb necessitats especials per discapacitat i es millorarà la integració de 800 persones amb discapacitat en les seues famílies i la comunitat.

Açò s’aconseguirà mitjançant l’atenció de les persones discapacitades amb una unitat mòbil, en la qual es desplaçaran un fisioterapeuta, un psicòleg i un terapeuta ocupacional.