historias de la semana

Riba-roja de Túria recuperarà el barranc dels Moros i adaptarà l’accés del riu al centre amb ajuda de la Diputació

Captura de pantalla 2015-12-16 a las 16.14.19

El president de la Diputació de València, Jorge Rodríguez, s’ha desplaçat a Riba-roja de Túria per a firmar un conveni de coŀlaboració amb l’alcalde, Roberto Raga, per a la recuperació ambiental i paisatgística del barranc dels Moros i per a conéixer la senda d’accés al centre històric des del riu, que l’Ajuntament ha inclòs com a obra financerament sostenible en el nou pla d’inversions.

Jorge Rodríguez ha mostrat satisfacció en comprovar a peu d’obra l’èxit del Pla d’Inversions Financerament Sostenibles de la Diputació, consignat amb 71 milions d’euros procedents del romanent pressupostari. «Volem que els diners vagen a les persones i no als bancs; ho hem dit des del primer dia de govern, i comprovar sobre el terreny l’encert del programa ens impulsa a seguir treballant en aquesta mateixa línia» —ha declarat el president.

En aplegar al municipi, el president, Jorge Rodríguez, ha sigut rebut en l’Ajuntament per l’alcalde, Roberto Raga, uns quants regidors i tècnics de medi ambient i el diputat de Medi ambient, Josep Bort, que també ha participat en la visita.

Després de firmar en el Llibre d’Honor de l’Ajuntament de Riba-roja de Túria, el president de la Diputació i l’alcalde han firmat el conveni de coŀlaboració per a finançar la recuperació del barranc dels Moros. Segons l’acord subscrit, la Diputació aportarà 48.381 euros, quantitat que suposa el 80% del cost total de l’obra.

L’alcalde de Riba-roja de Túria, Roberto Raga, ha agraït la visita del president i la seua disposició per a treballar amb l’Ajuntament. «Riba-roja és un poble amb molta vida, perquè el riu i l’aigua han facilitat l’assentament de les civilitzacions al llarg de la història, des dels romans fins a l’actualitat, i és necessari posar en valor tot el nostre patrimoni valuós, un treball que no seria possible sense l’ajuda de la Diputació de València» —ha afirmat.

Captura de pantalla 2015-12-16 a las 16.14.06

Més de 50.000 euros per al nou accés des del riu

Posteriorment, la comitiva s’ha desplaçat fins al camí del Mas del Comte, actualment un espai degradat la recuperació del qual l’Ajuntament ha soŀlicitat com a obra financerament sostenible en el pla d’ajudes de la Diputació. El nou accés des del riu fins al centre històric del municipi serà finançat íntegrament per la Diputació de València amb una inversió de 53.439 euros.

La visita a Riba-roja de Túria ha acabat en el castell, on el president i el diputat de Medi ambient han recorregut el Museu Visigot Pla de Nadal, instaŀlat en la Sala Gòtica del castell, i també el betlem muntat amb motiu de les festes nadalenques.