Colectivos

La Diputació amplia el servei de teleasistencia als majors per Nadal

La Diputació de València amplia durant estos dies l’atenció als usuaris del Servei Provincial de Teleasistencia per a felicitar-los les festes i acompanyar, encara que siga per telèfon, a les persones majors que viuen soles i noten més la solitud en aquestes dates.

Captura de pantalla 2015-12-17 a las 16.29.07

La diputada de Benestar Social, Mercedes Berenguer, ha estat este matí en la seu del Servei de Teleasistencia per a conèixer la programació immediata que es va a dur a terme, començant per les telefonades rutinàries de control, anunciant que segueixen atenent les 24 hores del dia, tots els dies de l’any, inclosa la nit de Nadal, Nadal, etc.

Molts dels usuaris ja han cridat preguntant pels calendaris que cada any reben com a detall per aquestes festes i per a comunicar si van a seguir en les seues cases o van a estar estos dies a casa d’algun familiar.

Berenguer ha realitzat una de les primeres telefonades per a felicitar el Nadal a una usuària de L’Eliana, municipi del que és regidora la diputada provincial.

A més, ha felicitat en persona a un grup d’usuaris que han assistit a un taller de menjar saludable en Nadal i que li han comentat la importància que té per a ells tindre el “botoncito” a casa i que també els agrada apuntar-se a les visites que organitzen per a ells.

Hui ha sigut especialment emocionant per a molts d’ells conèixer a les teleoperadoras que els criden per telèfon per a recordar-los les visites mèdiques, preguntar-los com es troben o dir-los que no fa falta només cridar quan hi ha una caiguda o una emergència, sinó que poden cridar per a parlar quan se sentes sols i vulguen que algú els escolte.

Captura de pantalla 2015-12-17 a las 16.29.18

Èxit dels primers dispositius detectors de mobilitat, gas i fum

Mercedes Berenguer ha anunciat que “en els pròxims 4 anys anem a instal·lar 8.500 dispositius que complementen els terminals bàsics i que ampliaran la detecció de determinades situacions de fragilitat, que poden ocórrer-li a les persones majors que atenem des del programa de teleasistencia”.

La diputada de Benestar Social ha anunciat que no solament es va a destinar diners a completar el servei amb els nous dispositius sinó que es van a revisar les bases perquè puga atendre’s a un segment major de població.

El pla contempla la instal·lació de tres mil dispositius adaptats a persones amb necessitats especials per les seues limitacions sensorials amb adaptadors auditius, lluminosos o de pressió destinats a facilitar la utilització del servei. Així doncs, el botó que actualment es prem, té una funda lleugera, fàcil d’estrènyer per a aquells que no tenen força en les mans, i també hi ha telèfon amb les tecles més grans dels habitual.

Altres cinc mil cinc-cents dispositius perifèrics de seguretat personal es destinaran a emetre alertes automàticament al Centre d’Atenció.

A més hi haurà 1.833 alarmes de control de mobilitat per a detectar que no hi ha activitat en un període d’hores prudent, la qual cosa indica que la persona no s’ha mogut en el domicili i és indici que alguna cosa pot estar passant-li.

Altres 1.833 alarmes serviran per a la detecció de fum i foc en les llars de les persones majors que sobretot utilitzen estufes de gas per a caldear les seues cases. I, finalment, 1.834 dispositius perifèrics d’alarmes de fugida de gas amb possibilitat de tall en el subministrament, que evitarà danys majors.

Berenguer ha desitjat bones festes a tots els treballadors de la Teleasistencia i els ha agraït “el tracte tan humà que tenen amb els usuaris” i que els aporta alguna cosa molt positiu a les seues vides possibilitant la seua independència en les seues cases malgrat la seua edat.

Captura de pantalla 2015-12-17 a las 16.29.29

Etiquetado como: