Deporte

Els itineraris ciclistes i per als vianants afavoreixen el sentit de pertinença i el coneixement del patrimoni històric

Captura de pantalla 2016-01-10 a las 12.47.31

La Diputació de València va a publicar la tercera publicació de la serie Monografies que, va començar amb el primer llibre “Projectar vies ciclistes”, i té la seua continuïtat amb aquesta cambra dedicada a la “Xarxa d’itineraris ciclistes i per als vianants. L´Horta Sud de València”.

La publicació, que és a punt d’editar-se, s’emmarca en els treballs anteriors recorrent l´Horta Nord i segueix amb altres trams de l´Horta en la pròxima edició.

La diputada Conxa Garcia ha explicat que “la descripció d’aquesta xarxa de recorreguts ciclistes i per als vianants té com a principal objectiu acostar l´Horta a la població urbana, facilitant el coneixement d’una xarxa secular de camins històrics en l’àrea metropolitana de València”.

La xarxa de recorreguts per als vianants i carril bici, que es presenten en aquest llibre, connecten els diferents nuclis de població, aprofitant el gaudi del paisatge, l’ús lúdic de l’horta i fomentant, al mateix temps la cohesió territorial i el sentit de pertinença.

Garcia ha expressat que “també es tracta d’una posada en valor del nostre patrimoni natural i històric, posant-ho al mateix temps a l’abast del gaudi dels nostres ciutadans. El treball persegueix que el traçat de la xarxa d’itineraris per als vianants i ciclistes siga continu i ràpid, alhora que discórrega per entorns agradables, assegurances i atractius per a les persones que els gaudisquen”.

Municipis i plànols

La dimensió del projecte fan necessari que es dividisca la seua publicació en diverses edicions que aborden els diferents territoris adjacents de la província, “amb la intenció de completar la descripció de tota la zona que abraca el projecte” segons ha explicat Conxa Garcia.

“Des de l’Àrea d’Assessorament i Assistència a Municipis pretenem anar avançant en una línia cada vegada més necessària, i cada vegada més acceptada, d’incrementar les vies ciclistes i per als vianants, millorant la nostra qualitat de vida, i defensant i posant en valor el nostre patrimoni cultural” segons ha asseverat la diputada provincial.

Els autors del llibre

Jose Luís Romero Civera, Tècnic del Servei d’Assistència, així com als quals anaren becaris de la delegació d’Assessorament Municipal, María Herranz López (Arquitecte) i José Llop Vilanova (Arquitecte Tècnic), ha treballat amb precisió per a abastar des del marc legal i la normativa aplicable a aquesta vies fins als recursos paisatgístics, arquitectònics, culturals i ambientals.

Manises, Mislata, Quart de Poblet, Aldaia, Xirivella, Alaquàs, Torrent i Picanya i la pedania de Faitanar són les localitats estudiades des de diverses òptiques pels autors amb àmplia documentació de les vies, densitat de població, llistat d’elements patrimonials així com documentació gràfica de les xarxes i d’elements patrimonials d’interès.

El llibre a més arreplega una descripció d’una sèrie d’alquerías, cases, ermites i llocs d’una gran bellesa per on discorren els citats itineraris.

Etiquetado como: , ,