Deporte

La Diputació promou la igualtat en una jornada formativa sobre el paper de la dona en l’esport

Captura_3

La Diputació de València ha programat per a dijous que ve 21 de gener una jornada formativa per a debatre sobre el paper de la dona en l’àmbit esportiu. Organitzada per l’àrea de Joventut, Esports i Igualtat de la institució valenciana, la sessió pretén desvetlar les causes que reflexionen la desigualtat entre homes i dones.

La diputada, Isabel García, inaugurarà aquesta primera trobada en el Centre Cultural La Beneficència, dirigit a regidors i tècnics d’esports, clubs, federacions esportives, àrbitres i entrenadors de totes les comarques valencianes.

Durant la jornada es tractaran aspectes com l’apoderament de les dones esportistes per a evitar que abandonen este món en edats primerenques i facilitar, a més, la seua continuació després d’acabar la seua carrera.

En aquest sentit, Isabel García ha destacat “la importància” d’executar aquestes sessions per a “revertir el model de gènere, amb la finalitat de que la dona tinga les mateixes oportunitats que l’home esportista”.

“Quan una dona abandona l’esport –ha comentat- es desvincula directament d’ell i el que pretenem des de la Diputació és cuidar aquest aspecte des de la infància perquè, quan siguen adultes, continuen vinculades a aquest món, igual que succeeix amb els homes”.

Per açò, la Universitat de València, a través del vicerectorat, també col·labora amb aquest projecte mitjançant l’execució d’activitats singulars i masters centrats a potenciar el paper de la dona en l’esport i preparar-les per al futur, amb la finalitat de pal·liar les seues dificultats i treballar per la igualtat real i efectiva.

Esta jornada comptarà amb les ponències de Maravillas Aparicio, cofundadora i directora de l’Associació Nosaltres Esportistes, i de Cristina Maig, seleccionadora nacional i entrenadora de grans equips d’handbol femení. A més, tindrà lloc una taula redona en la qual participaran Elisa Aguilar, jugadora de la selecció espanyola de Bàsquet i de la WNBA, MatzalenLaskibar, sòcia i gerent d’EMTE Esport, i MartaFernández de Castro, ex esportista d’elit i fundadora del Team 3Fdc.

Acreditacions per a la jornada

Els interessats a assistir a la jornada gratuïta hauran de remetre un correu electrònic a cristina.cardona@dival.es amb l’assumpte “Jornada” i facilitar nom i cognoms, municipi, càrrec o titulació esportiva, mail i telèfon de contacte.

Etiquetado como: , ,