Deporte

Isabel Garcia anuncia que València albergarà el primer congrés nacional i bianual sobre esport femení

Captura de pantalla 2016-01-21 a las 16.22.54

La Diputació de València ha programat per a este matí una jornada formativa en la que s’ha reflexionat sobre el paper de la dona en l’àmbit esportiu. Organitzada per l’àrea de Joventut, Esports i Igualtat de la institució valenciana, la sessió ha servit per a conèixer i debatre les causes que fomenten la desigualtat entre homes i dones.

La diputada responsable de l’àrea, Isabel García, ha sigut l’encarregada d’inaugurar esta trobada en el Centre Cultural LaBeneficència, al que ha catalogat de “fonamental i necessari” i al que han assistit més de 150 regidors d’Esport, clubs, federacions esportives, àrbitres i entrenadors de tots els racons valencians.

Durant la seua intervenció, García ha anunciat que València albergarà el pròxim mes d’octubre el primer congrés nacional sobre esport femení, “per a treballar els aspectes més importants en temes d’igualtat”.

Captura de pantalla 2016-01-21 a las 16.22.44
Esta trobada, organitzada per l’àrea de Joventut, Esports i Igualtat de la Diputació de València, serà de caràcter bianual i s’exposarà el pla estratègic engegat per la institució pública perquè les dones no abandonen la pràctica esportiva a edats tan primerenques. García ha posat l’accent en la necessitat de treballar des de les administracions públiques per a aconseguir la igualtat real i efectiva, “promovent –ha afegit- la participació de les dones des de l’esport base i recolzant la seua presència en tots els àmbits, tals com la gestió, l’adreça, l’entrenament o la gestió”.

De la mateixa manera, ha assenyalat que “treballarem per l’esport base, no solament perquè les esportistes no abandonen este món a edats primerenques, sinó també per a facilitar la seua vinculació amb l’esport una vegada finalitzen la seua carrera, igual que succeeix amb els homes”.

“L’esport no és alié a la desigualtat entre homes i dones. Cal treballar junts per a aconseguir l’equitat”, ha finalitzat la diputada.

La jornada d’avui ha comptat amb les ponències de Meravelles Aparicio, cofundadora i directora de l’Associació Nosaltres Esportistes, i de Cristina Maig, seleccionadora nacional i entrenadora de grans equips d’handbol femení. A més, han tingut lloc una taula redona en la qual han participat Elisa Aguilar, jugadora de la selecció espanyola de Bàsquet i de la WNBA,Matzalen Laskibar, sòcia i gerent de EMTE Esport, i Marta Fernámdez de Castro, ex esportista d’elit i fundadora delTeam 3Fdc.