Bienestar social

La Diputació aprova 537.500 euros per a cinc programes de Benestar Social

fotonoticia_20150525164915_1280

La Diputació de València ha aprovat les bases de cinc programes de Benestar Social que se sufragaran amb una partida global de 537.500 euros.

La diputada de Benestar Social, Mercedes Berenguer, aposta per oferir als municipis els programes que li han sol·licitat per ser necessitats actuals i prioritàries. Són cinc programes per als quals s’ha destinat una partida superior a la d’anys anteriors en funció de la consideració de necessitat per als municipis valencians.La campanya de desratització, desinsectació i desinfecció en edificis municipals i clavegueram s’adjudica en proporció al nombre d’habitants de cada municipi fins a una població que no supere els 10.000 habitants, amb una consignació de 251.000 euros.

La prestació de la campanya de prevenció de la legionel·la està destinada als municipis menors de 10.000 habitants i està orientada a l’elaboració de les anàlisis de legionel·la que per la normativa vigent tenen l’obligació de realitzar els edificis públics en les seues pròpies instal·lacions.Aquest servei, que té un caràcter gratuït per als ajuntaments sol·licitants, haurà d’efectuar-se necessàriament l’any 2016, ja que la Diputació destina 25.700 euros per als 90 ajuntaments que poden realitzar fins a un màxim de quatre proves diferents de legionel·la.També s’han aprovat les bases reguladores per a l’obtenció d’activitats en matèria de prevenció de drogodependències pels ajuntaments de la província de València per a 2016, que finança la Diputació amb un pressupost de fins a 60.000 euros.

El Programa de Prevenció de Drogodependències de la Diputació Provincial de València gradua el nivell d’activitats a sol·licitar i atorgar, en atenció al nivell de participació i realització aconseguit en les edicions del programa que es vénen desenvolupant des de l’any 2002, i també al nombre d’habitants del municipi sol·licitant.

En aquest sentit, el programa contempla la possibilitat d’iniciació a la comprensió del fenomen de les drogodependències en els àmbits familiar, juvenil i comunitari, mitjançant activitats adequades al grau de coneixement que s’observa en les poblacions, de manera que les actuacions no es diluïsquen.

De la mateixa manera, s’han aprovat les bases reguladores de la convocatòria d’ajudes econòmiques destinades a associacions i entitats d’acció social de la província de valència per a enguany.Les associacions poden sol·licitar ajudes per al manteniment de les despeses corrents derivades dels locals en els quals se situen les estructures centrals de l’entitat. El funcionament inclou les despeses derivades del desenvolupament de les activitats pròpies i habituals de l’entitat.

La segona modalitat d’ajudes a les associacions és per a subvencionar els projectes que tenen per objecte atendre situacions de necessitat i/o marginació de persones majors de 65 anys, persones que patisquen alguna discapacitat física, psíquica o sensorial, així com actuacions integrals contra l’exclusió social -població reclusa i exreclusa, immigrants, persones sense llar- i per a l’eradicació de la pobresa.El programa que també s’ha aprovat és “La ruta de la salut”, que, amb una finalitat no solament preventiva sinó també pedagògica, es presta als municipis de la província, mitjançant el conveni d’assistència amb l’Hospital General Universitari de València.

La Diputació de València finançarà el programa per al qual ha disposat a aquests efectes una quantia de 100.800 €, amb la qual es podrà atendre a 84 ajuntaments.

Etiquetado como: