Deporte

La segona edició de la 10K femenina pretén superar les 3.000 inscripcions

La diputada d’Esports, Joventut i Igualtat, Isabel García, ha presentat aquest matí en roda de premsa la segona edició de la carrera 10K Femenina-Dia de la Dona Esportista, que es disputarà el 6 de març a València amb motiu del Dia Internacional de la Dona.

CasA6AJW0AAqy2W

Isabel García ha començat dient que les associacions li donen les gràcies a la Diputació per col·laborar en diferents projectes però que és ella qui volia donar les gràcies “per donar-me l’oportunitat de col·laborar en projectes tan apassionants que passaven desapercebuts fins ara”.

La diputada ha destacat que aquesta carrera, patrocinada per la Diputació, és un dels nombrosos actes que celebrarà la Diputació amb motiu del Dia de la Dona i en els quals “la col·laboració de les empreses privades i l’Administració pública, amb tota la transparència, serveix per a arribar a llocs on l’Administració sola no pot arribar”.

Isabel García també ha destacat el caràcter benèfic de la carrera, que es destinarà a l’Associació de la Síndrome de Rett, que ha estat representada en la roda de premsa d’avui per Josele Ferre, pare de María Ferre, el cas del qual va donar a conèixer a la societat aquesta malaltia que afecta majoritàriament a dones joves.

La directora de la carrera, Meravelles Aparicio, és presidenta de “Nosaltres Esportistes”, una associació que aposta per fomentar l’esport en les dones i ha dit que “aquesta és una bona ocasió perquè el running es pot començar a qualsevol edat i açò és important per a les dones que no han practicat cap esport abans”.

La directora de la carrera ha agraït a la diputada Isabel García que “la Diputació aposte per aquesta carrera i que es veja l’esport femení d’una manera diferent i més igualitària”.

Maite Girau, regidora d’Esports de l’Ajuntament València ha destacat que “aquesta carrera és l’única 10k femenina d’Espanya i seguirem treballant amb polítiques esportives que visibilicen a la dona en l’esport”.Pau Pérez Rico, com a director de Comunicació d’El Corte Inglés, que patrocina la carrera, ha destacat que aquesta empresa seguirà col·laborant amb l’esport i tenint en compte que la majoria de la plantilla de El Corte Inglés és femenina espera que se sumen a una alta participació.

Consolidar la carrera

L’any 2015 va ser el tret d’eixida per a la 10k femenina. Van comptar amb la participació de 2.200 corredores i enguany ja s’han inscrit més de 1.000 pel que està previst arribar a les 3.000 participants que poden inscriure’s fins al 5 de març.

En la primera edició, la carrera va ser la primera 10 k per al 61% de les participants, per la qual cosa l’organització fa una crida perquè s’apunten la dones i gaudisquen de la carrera tant les que comencen en el running com les figures professionals que estan confirmant la seua assistència.

De fet, la 10k segons Maravilas Aparicio és la porta d’entrada per a altres proves més llargues i com afirmen “si creus que és impossible és que encara no ho has intentat”.

Etiquetado como: