La Diputació llança el primer Pla Estratègic de Govern Obert

Captura de pantalla 2016-02-09 a las 16.26.32

El president de la Diputació Jorge Rodríguez, la vicepresidenta, Maria Josep Amigó, i el diputat de Transparència i Govern Obert, Roberto Jaramillo, han presentat aquest matí l’estratègia elaborada per la nova delegació de la Diputació per a complir amb la Llei de Transparència i ajudar als municipis al fet que puguen dur a terme el desenvolupament de la mateixa.

El diputat Roberto Jaramillo ha explicat que s’ha començat a treballar “en innovació social i democràtica ja que la situació inicial era de zero”. A més, Jaramillo ha dit que s’ajudarà als ajuntaments xicotets i també als grans a integrar-se en les polítiques de Govern Obert i Transparència.

Prèviament al desenvolupament de l’Estratègia GO! – Govern Obert – la Delegació de la Diputació ha mantingut reunions amb prop de 200 edils, que representen el 90% de la població valenciana per a “escoltar les seues necessitats en aquesta matèria i explicar-los que a partir d’ara ací estem nosaltres perquè entenguen la transparència com una cosa fàcil. Des d’avui els anem a brindar assistència tècnica i jurídica”.

El president de la Diputació, Jorge Rodríguez, ha agraït al Servei dirigit per Jaramillo “el treball que han realitzat en un temps record, tenint en compte que es tracta d’un imperatiu que els ajuntaments han de complir amb aquesta llei per a la qual no disposen de personal ni recursos”, segons ha dit Jorge Rodríguez.

El president de la Diputació ha manifestat que “cal fer un streeptease integral a l’interior de la institució ja que si no hem arribat a temps de fer-ho abans, la Guàrdia Civil i la Fiscalia han hagut d’intervenir”.

Durant la presentació del Pla, també s’ha explicat que es va a compartir aquest programa als municipis valencians perquè “no estem parlant d’idees, hem baixat de la filosofia als fets i s’engega amb una estratègia molt raonable”, segons ha dit Jorge Rodríguez.

La vicepresidenta, Maria Josep Amigó, ha comentat que “hem presenciat casos vergonyosos que fan recordar que la democràcia cal cuidar-la. Hem de tenir una administració accessible i, per açò, apostem pel Govern Obert en la Diputació”.

Amigó ha continuat la seua intervenció asseverant que es tracta de “un pla ambiciós i realista, on la Transparència és imprescindible en les administracions”.

El diputat Jaramillo ha afirmat que “aquest pla no és fum, estableix una sèrie d’objectius ben concrets amb un calendari determinat i, la qual cosa és encara més important, inclou una rendició de comptes que permetrà avaluar el seu grau de compliment”.

Amb el nou Pla Estratègic de Transparència i Govern Obert, la Diputació estableix un canvi en el paradigma polític ja que posa fi a l’opacitat heretada i s’obri a la participació, la transparència i la rendició de comptes de la gestió.

Es tracta d’un pla que inclou sis àrees estratègiques amb 16 objectius específics para la consecució dels quals es defineixen inicialment 30 programes que emmarquen 79 projectes d’actuació específica.  Transparència interna i externa

A partir del dilluns, 15 de febrer, i fins al 6 de març, el Pla Estratègic s’obri a la societat i al personal intern de la Diputació perquè “facen les aportacions que consideren oportunes i ffacen seu el document”, ha anunciat el diputat de Govern Obert.

Per a açò, s’ha utilitzat una plataforma de codi obert (DemocracyOS) que facilitarà que la ciutadania i les associacions puguen participar en tots els apartats del document. A més, a través d’altres canals, també podran fer-ho els ajuntaments, el personal intern de la Diputació, els sindicats i grups polítics.

Etiquetado como: , ,