historias de la semana

Jorge Rodríguez a Quatretonda: “El pla d’Inversions Financerament Sostenibles és l’equivalent a quatre o cinc PPOS”

Captura de pantalla 2016-02-18 a las 5.52.41

El president de la Diputació de València, Jorge Rodríguez, continua la seua ruta comarcal amb la finalitat de posar en valor el pla de major magnitud engegat per la Corporació provincial, amb l’adjudicació de 70 milions d’euros als ajuntaments i la llibertat dels alcaldes i alcaldesses per a triar a quines obres i millores destinaven els diners, repartit mitjançant “criteris objectius”.

Rodríguez ha destacat a Quatretonda, durant la visita a les velles escoles, que el pla d’Inversions Financerament Sostenibles (PIFS) “és l’equivalent a quatre o cinc PPOS”, els plans provincials de l’antiga Diputació que de cara al present curs quedaran recollits en un únic PPOS amb major dotació, fins a 30 milions d’euros. “No solament estem fent política per a les persones dotant als municipis de millors serveis; també hem aconseguit que els diners que anava a acabar en els bancs s’invertisca en obres que estan generant llocs de treball”, ha destacat el president.

En la mateixa línia s’ha expressat l’alcalde de Quatretonda, Enrique Benavent, qui ha celebrat el “canvi de rumb polític” en la Diputació i ha agraït al president els 86.000 euros del PIFS amb els quals van a reformar i donar nous usos a les velles escoles, que en amb prou faenes unes setmanes es convertiran en un centre sociocultural de referència.

Les escoles, que albergaven la biblioteca municipal en la seua planta baixa, comptaran a partir del pròxim mes amb un aula d’estudi, dues aules per a majors i l’aula d’informàtica, que es traslladarà a les noves instal·lacions. A més, l’obra inclou una sala d’exposicions que completarà el centre sociocultural que els veïns van demandar a l’ajuntament a través d’una consulta ciutadana.

Captura de pantalla 2016-02-18 a las 5.52.55
Després de la visita a les velles escoles, l’obra en la qual Quatretonda ha invertit els diners del PIFS, el president de la Diputació ha acompanyat a l’alcalde en la inauguració d’una pista de pádel i un frontó a l’entorn del camp de futbol d’aquest municipi de 2.500 habitants.

En total, el PIFS ha destinat 3.955.114 euros als 34 municipis de la Vall d’Albaida, dels quals 1.120.000 s’han invertit en reurbanització de carrers pels ajuntaments. Altres 540.000 euros s’han gastat en equipament esportiu, una de les partides clau d’aquest ambiciós pla engegat per Jorge Rodríguez poc després d’aterrar en la Diputació de València.